23 آوریل, 2024
اشتباهات حرید تلویزیون

اشتباهات رایج خرید تلویزیون

مدت زمان مطالعه : 4 دقیقه

اگر قصد خرید تلویزیون دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید تا اشتباهات رایج خرید تلویزیون را بدانید و آنها را موقع خرید تکرار نکنید. با وجود اینکه این روزها گوشی های هوشمند، تبلت و لپ تاپ با انواع اپلیکیشن ها و برنامه های سرگرم کننده در اختیار اکثر کاربران است، اما هنوزم نمیتوان از داشتن تلویزیون صرف نظر کرد.

واقعیت این است که افراد زیادی علاقه‌مند به تماشای فیلم و سریال و حتی مسابقات ورزشی از طریق تلویزیون هستند یا بهتر بگوییم، تلویزیون را می‌توان محور اصلی بسیاری از اتاق‌هایی دانست که بیشترین وقت خود را در آن‌ها می‌گذرانیم. اما اگر زمان تعویض تلویزیون‌های قدیمی رسیده باشد، چگونه باید انتخاب خوبی برای خرید تلویزیون جدید داشته باشید؟

در این پست قصد داریم 5 مورد از مهمترین اشتباهات خرید تلویزیون را به شما یادآور شویم. تا انتهای این نوشته با مجله اینترنتی پاساژ همراه باشید.

انتخاب تلویزیون با سایز نامناسب

هنگامی که تصمیم خرید یک تلویزیون جدید داشته باشید، اندازه و سایز آن می‌تواند اولین مسئله‌ای باشد که مورد بررسی قرار خواهد گرفت و امکان دارد اعضای یک خانواده در مورد آن نظرات مختلفی داشته باشند.

قطعا نگاه کردن به تلویزیون‌هایی با سایز کوچک، نمی‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد و به همین دلیل باید به سایز تلویزیون، توجه ویژه‌ای داشته باشید. مثلاً داشتن یک تلویزیون 75 اینچی می‌تواند احساس حضور در سینما و نشستن در صندلی‌های ردیف جلو را برای شما تداعی کند.

اشتباه در انتخاب سایز تلویزیون

البته باید به جنبه های دیگر این مساله مثل تناسب اندازه تلویزیون با مساحت خانه و فضایی که تلویزیون در آنجا قرار میگیرد، توجه داشته باشید.

اگر قصد خرید یک تلویزیون 4Kرا دارید، می‌توانید یک دستگاه با سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید، زیرا تراکم پیکسل باعث می‌شود تصویر از فاصله نزدیک بهتر به نظر برسد.

توجه نکردن به پورت ها

یکی از نکاتی که باید قبل از خرید تلویزیون مورد توجه قرار دهید، تعداد پورت‌های موجود در تلویزیون جدید است. در واقع باید تعیین کنید کدام دستگاه‌ها قرار است به تلویزیون متصل شود تا بدین ترتیب، نیاز شما به پورت‌های مختلف هم مشخص شود.

به عنوان مثال ممکن است تعداد زیادی کنسول بازی و گیرنده دیجیتال در اختیار داشته باشید و بخواهید آن‌ها را به تلویزیون وصل کنید که نیازمند مجهز بودن تلویزیون به تعداد بیشتری پورت HDMI می‌باشد.

در صورتی که سیستم صوتی شما نیازمند اتصال اپتیکال است، باید به فکر خرید دستگاهی باشید که از این قابلیت پشتیبانی کند و بتواند نیازهای شما را فراهم کند. در حالت کلی می‌توان گفت نادیده گرفتن تعداد پورت‌ها و همخوانی نداشتن آن با دستگاه‌های دیجیتال که در اختیار دارید، می‌تواند به عنوان یکی از اشتباهات رایج کاربران هنگام خرید تلویزیون جدید باشد.

عدم خرید سیستم صوتی

در حال حاضر طراحی تلویزیون‌ها مسطح بوده و اینطور که پیداست، فضایی برای بلندگوهای باکیفیت ندارند. بنابراین افرادی که برایشان کیفیت صدا اهمیت زیادی دارد، باید این مسئله را هنگام خرید تلویزیون جدید مدنظر قرار دهند.

بر اساس اطلاعات و آمارهای موجود، اکثر افراد در کنار خرید تلویزیون، اسپیکرهای بزرگ و باکیفیتی را هم تهیه کنند تا بتوانند از سیستم صوتی و تصویری خوبی بهره‌مند شوند.

توجه به سیستم صوتی تلویزیون

ابتدا باید تعیین کنید چه بودجه ای برای خرید تلویزیون جدید در نظر گرفته اید. در صورتی که قصد دارید تلویزیون جدید شما دارای اسپیکر خوب و قدرتمندی باشد، باید در کنار تعیین و تامین بودجه کافی، جستجو و بررسی‌های زیادی را هم در میان تمام مدل‌های موجود در بازار انجام دهید.

سردرگمی میان خرید LED یا OLED

دو فناوری اصلی که برای تولید صفحه نمایش‌های مدرن به کارگیری می‌شوند LED یا OLED هستند. در حالت کلی می‌توان تلویزیون‌های LED را روشن‌تر دانست و همین مسئله باعث می‌شود تا استفاده از آن‌ها در اتاق‌، ایده‌آل به نظر برسد. بد نیست بدانید تلویزیون‌هایی که با عنوان LED برچسب زده شده‌اند، در حقیقت همان تلویزیون‌های LDC با نور پس زمینه LED هستند. از طرف دیگر نمایشگرهای OLED هم کیفیت تصویر بهتری را با دقت بیشتر رنگ و کاهش تیرگی تصاویر نمایش خواهند داد. منظور از OLED همان تلویزیون های منحنی می باشد.

عدم توجه به فناوری های جدید

با این که به نظر می‌رسد قابلیت 4K ماندگاری بالایی در صنعت تلویزیون خواهد داشت، اما ویژگی‌های جدیدتری نیز به آن اضافه شده است. به عنوان مثال قابلیت HDR به عنوان یک ویژگی جدید در برخی مدل‌های جدید 4K دیده می‌شود.

تلویزیون‌های مجهز به قابلیت HDR دارای صفحه نمایش‌های روشن‌تر هستند و اجازه می‌دهند طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها ظاهر شود. از این رو هنگام خرید تلویزیون جدید باید به قابلیت و فناوری‌های جدید هم توجه داشته باشید.

خرید تلویزیون 4k

انتخاب اول و آخر با شما بوده و می‌توانید با بررسی اطلاعات موجود و مشاهده نمونه‌هایی که در مراکز و فروشگاه‌های معتبر قرار دارد، انتخاب خوبی داشته باشید. لازم به ذکر است که نباید از پیشرفت تکنولوژی هم غافل شوید. شما باید یک تلویزیون هوشمند باکیفیت و امکانات بالا را انتخاب کنید تا مجبور نباشید با گذشت دو سال و آمدن فناوری‌های جدیدتر، پشیمان شوید، زیرا این اشتباه، یک ضرر مالی هم برای شما به حساب می‌آید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *