16 آوریل, 2024
استایل پلاس سایز

زیبایی های استایل پلاس سایز!

مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه

یکی از دغدغه های همیشگی افراد پلاس سایز خرید لباس است. چراکه پیدا کردنِ لباسی که هم از نظر سایز مناسب باشد و هم از نظر مدل، برای این افراد کار سختی است. اما به تازگی طراحان مد و پوشاک، پلاس سایزها را نیز مورد توجه قرار داده و لباس های زیبا و جذابی برای آنها طراحی نموده اند.

در حال حاضر تغییرات زیادی در این حوزه اتفاق افتاده است اما تغییر رویۀ تولید انواع لباس پلاس سایز می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و درعین حال، پر سر و صداترین آن‌ها باشد!

در این مقاله، مجله اینترنتی پاساژ به تاثیر وزن در مد و لباس پلاس سایز می‌پردازد. در ادامه نیز از تغییراتی می‌گوییم که دنیای مد طی چند سال گذشته در این زمینه شاهد بوده است، پس با ما همراه باشید.

تصویر زن ایده‌آل در جهان مد

تصویری که دنیای مد از استایل و اندان زن به جهان ارائه میداد، به گفته بسیاری از کارشناسان و منتقدین، فاصله زیادی با زن های جامعه داشت. به طوری که این زن ایده آل را فقط میتوانستید روی جلد مجله های مد و زیبایی ببینید نه در خیابان!

زن ایده آلی که در دنیای مد و روی استیج مراسم نمایش لباس نشان داده میشد، یک زن قد بلند، بسیار لاغر با اندام کشیده و صورت استخوانی بود. در حالیکه زن واقعی حاضر در جامعه با این تصویر تفاوت های بسیاری دارد.

مدل های دنیای مد

یک زن واقعی مانند هر فرد دیگری می‌تواند بلند قد، کوتاه، یا چیزی بین این دو باشد. به همین صورت، او ممکن است لاغر، چاق یا چیزی بین آن باشد. او می‌تواند هر نژاد و قومیتی داشته باشد و این یعنی الزامی ندارد تا حتما پوست سفیدی داشته باشد. او هم مانند سایر انسان‌ها نقات ضعف و قدرت خاص خود را دارد و کاملا عادی است اگر بخواهد لباس پلاس سایز تهیه کند.

انتخاب مدل های پلاس سایز در دنیای مد

در سال های اخیر برندهای معروف سعی دارند تا بیشتر از گذشته به تصویر زن واقعی نزدیک شوند. به خصوص در نظر گرفتن افرادی که به دلایل مختلف از جمله ژنتیک، سایز بزرگتری دارند. این اقدام باعث شد پلاس سایزها کمی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرند.

مدل پلاس سایز

مدل های پلاس سایز برای معرفی لباس های برندها انتخاب شدند و برندهایی نظیر اسمارت گلیمور، چیزی را در هفته‌های مد روی صحنه می‌برند که پیش‌تر جهان مد شاهد آن نبوده است: لباس پلاس سایز!

تغییر در مد و لباس مردان و زنان با لباس اورسایز

یکی از نکته‌های جالبی که درمورد تغییر زاویه دید نسبت به مدل‌ها و اضافه وزن وجود دارد این است که، تنها منحصر به زنان نیست و جامعۀ مردان را نیز دربردارد.

 مدل‌هایی که معمولاً توسط برندهای لباس‌های مردانه به خدمت گرفته می‌شوند، بین ۷۴ تا ۷۷ کیلوگرم وزن دارند؛ این درحالی است که چنین وزنی با مشخصات ایده‌آل برای مدل‌های مرد، عموما مختص مردان جوان است. با این توصیفات، تولید انواع لباس پلاس سایز برای مردان نیز یک تغییر مهم است.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *