قوانین پاساژ

شرایط بازگرداندن کالا

اعتماد و امنیت خرید و آسودگی خاطر مشتریان از اولویت‏‌های پاساژ است. با وجود این ممکن است مشتریان پس از خرید، با مسایلی روبرو شوند که برای این منظور 7 روز ضمانت بازگشت کالا در چارچوپ قوانین تجارت الکترونیک در نظر گرفته شده است.

توجه فرمایید که برای استفاده از ضمانت 7 روز بازگشت کالا ابتدا با تیم خدمات مشتریان پاساژ تماس بگیرید. همکاران ما شرایط برگشت کالای مورد نظر را بطور کامل توضیح خواهند داد، اطلاعات مورد نیاز را ثبت کرده و فرایند بازگشت کالا آغاز می گردد. در غیر این صورت پاساژ تعهدی در قبال بازگشت وجه پرداختی شما نخواهد داشت.

شرایط استفاده از ضمانت

1: اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد.

اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا، به فروشنده اطلاع داده شود.

لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان 7 روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به فروشنده بازگردانده شود.

برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می‌شود.

در این حالت فروشنده موظف به تعویض کالا بوده و در صورت موجود نبودن کالا مبلغ پرداختی خریدار استرداد می یابد.

 

2: اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات ثبت شده مغایرت داشته باشد.

وجود مغایرت، باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، هم به فروشنده و هم به کارشناسان پاساژ از طریق تلفن اطلاع داده شود.

اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.

عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در اپلیکیشن است.

در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.

در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به فروشنده بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. 

در این حالت فروشنده موظف به تعویض کالا بوده و در صورت موجود نبودن کالا مبلغ پرداختی خریدار استرداد می یابد.

 

3: اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد.

آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، هم به فروشنده و و هم به کارشناسان پاساژ از طریق تلفن اطلاع داده شود.

لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به فروشنده بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

در این حالت فروشنده موظف به تعویض کالا بوده و در صورت موجود نبودن کالا مبلغ پرداختی خریدار استرداد می یابد.

 

4: اگر مشتری از خرید خود منصرف شود.

در صورتی که شما از خرید خود منصرف شده باشید باید حداکثر طی 24 ساعت  پس از دریافت کالا، هم به فروشنده و هم به کارشناسان پاساژ از طریق تلفن اطلاع داده شود. (در دسته بندی پوشاک در صورت مطابقت کالا با کالای خریداری شده بدلیل مسائل بهداشتی امکان مرجوعیت وجود ندارد.)

انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که بسته بندی آن باز نشده باشد، هیچ‌گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمب، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.

اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد پیگیری سفارشات پاساژ (شماره تلفن تلفن تماس : 02179284000) اطلاع داده شود.

برگرداندن وجه پس از تایید فروشنده، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا باز نشده باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لازم به ذکر است کالاهایی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی و با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی نمی‌توانند بازپس داده شوند، از شمول این بند خارج هستند.

لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

همچنین در صورت انصراف از خرید، هزینه ارسال و بازگشت کالا به عهده مشتری خواهد بود.

 

5: اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد.

آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، هم به فروشنده و هم به کارشناسان پاساژ اطلاع داده شود.کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به فروشنده ارسال شود.

لطفاً توجه داشته باشید امضای رسید مبتنی بر دریافت کالا بصورت صحیح و سالم و یا عدم دریافت صورتجلسه کالای خسارت دیده را از مأمور شرکت حمل و نقل امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و فروشنده تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.

لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به پاساژ بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش پاساژ ارسال شود.

در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به فروشنده بازگردانده شود.

توجه:

پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط فروشنده، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در پاساژ مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد فروشنده باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت فروشنده در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسوولیتی نخواهد داشت.

بازگرداندن کالا

لطفاً قبل از هر اقدامی با فروشنده کالا و هم با کارشناسان پاساژ تماس بگیرید.

از آنجایی که ممکن است لازم باشد هزینه بازگشت کالا از فروشنده اخذ گردد و یا آدرس بازگشت کالا متفاوت از آدرس درج شده  روی بسته پستی باشد لذا از ارسال کالا بدون هماهنگی با کارشناسان پاساژ جداً، خودداری نمایید و تنها در صورت اعلام کارشناس پاساژ اقدام به ارسال کالا به فروشنده نمایید. توجه داشته باشید که در صورت ارسال کالا بدون هماهنگی با پاساژ به فروشنده،  پاساژ هیچگونه مسئولیتی در قبال پیگیری خرید شما نخواهد داشت و ممکن است در صورت عدم تایید فروشنده وجهی به شما استرداد نگردد.

برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل، ریموت، باطری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کارت بیمه، بند و قطعات بسته بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.

برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)

رسیدگی به درخواست

کارشناسان پس از فروش فروشگاه ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط کارشناسان فروشگاه تایید شود،کالا تعویض خواهد شد.

لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در فروشگاه مورد نظر است. در صورت عدم موجودیت وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می گردد.

پس از دریافت و پذیرش کالا توسط فروشنده ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان پس از فروش، به طور میانگین 48 ساعت کاری زمان خواهد برد و پس از آن نتایج بررسی به شما اطلاع داده خواهد شد.

اطلاع به پشتیبانی پاساژ

با شماره تلفن  79284000-021  خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

توجه: جهت رسیدگی به درخواست، ذکر شماره پیگیری سفارش در هر یک از روش‌های بالا الزامی است.

این صفحه ممکن است در آینده مشمول اضافه شدن بندهایی در مفاد آن باشد . فلذا انجام خرید به منزله پذیرش کلیه مفاد مربوطه می باشد.